قرعه کشی صد ها تن مهاجرین متقاضی حج در وزارت امور مهاجرین صورت گرفت

sadam_morr
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۲۶
-

قرعه کشی۶۰۰ تن مهاجرینی که در کشور های ایران، پاکستان و سایر ممالک غربی زندگی می نمایند و جهت ادای فریضه حج ثبت نام کرده بودند، با حضور نمایندگان بخش های ذیربط در وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان صورت گرفت.

این قرعه کشی با حضور الحاج خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان، الحاج محمد ارسلاح خروتی معین مالی و اداری، روسای مرکزی و نماینده اداره امور در تالار کنفرانس های وزارت انجام شد.

الحاج محمد ارسلاح خروتی معین مالی واداری وزارت در این مراسم گفت: امروز شاهد برگزاری محفل بزرگ هستیم که درآن فریضه الهی ادا میگردد که مسلمانان به ادای آن مکلف هستند، درچهارد هه اخیر مهاجرین افغان ازاین فریضه بی بهره بوده اما با روی کار آمدن امارت اسلامی سال سوم است که سهمیه مهاجرین مشخص و زمینه آن برابر شده است.

وی خواهان افزایش سهمیه حج برای مهاجرین افغان از وزارت حج و اوقاف بادر نظرداشت نفوس مهاجرین شد.

الحاج خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین  نیز در مورد صحبت نموده از ادارات سکتوری و وزارت حج و اوقاف خواهان همکاری و توجه  بیشتر آنان در حصه اخذ پاسپورت و تذکره با حجاج مهاجر شد.

وی گفت: امید وار هستیم که با اخذ سهمیه بیشتراز کشور عربستان سعودی در سهمیه مهاجرین نیز افزایش یافته تا مهاجرین که سال ها است از این فریضه محروم هستند به آروزی خویش رسیده و بتوانند به وجه احسن فریضه حج را ادا نمایند.

شیخ عبدالرحمن رحمانی رییس هماهنگی مساعدت ها نیز پیرامون موضوع سخنرانی نموده گفت: رفتن به حج یک سعادت است و الله متعال به ما توفیق خدمت به مهاجرین که عازم بیت الله میشوند را بدهد و به اخلاص و صداقت به مهاجرین خدمت نمایم.

از میان افراد ثبت نام شده، ۲۷۰ تن از مهاجرین مقیم ایران، ۳۰۰ تن مهاجرین مقیم پاکستان و۳۰ تن از سایر ممالک غربی پس از قرعه کشی، انتخاب و جهت طی مراحل اسناد شان به وزارت حج و اوقاف معرفی می گردند.

 

تازه ترین خبر

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۴۴
Background image

معین مسلکی وزارت، با مسوول تشریفات سفارت افغانستان مقیم ایران دیدار نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با مفتی محمد عالم نورانی مسوول تشریفات سفارت امارت اسلامی افغانستان مقیم تهران کشور ایران، در دفتر کارش. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت، با رییس اداره ملی امتحانات دیدارنمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان، با آقای شیخ عبدالباقی حقانی، رییس اداره ملی امتحانات در دفتر کارش دیدار نمود.

رییس اداره ملی امتحانات ضمن ستایش از. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱
Background image

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت در وزارت امورمهاجرین آغازشد

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت کاری در بخش اداره و مدیریت برای کارمندان  وزارت امورمهاجرین و عودت کننده گان، بتاریخ ۵ ثور آغاز شد.

در محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های وزارت. . .

بازگشت به خبر