گفتگوی معین امور پناهندگان با رییس عمومی سازمان بین المللی مهاجرت در انقره

anwari_morr
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۳/۱۸ - ۱۴:۱۲
___________

وفی الله کاکر، معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان که در رأس یک هیأت دولتی به انقره سفر کرده بود، در ادامه‌ی دیدارهایش با مقامات و سازمان های بین المللی در ترکیه، با رییس و شماری از مسوولین بلند رتبه سازمان بین المللی مهاجرت یا IOM نیز دیدار و روی مسایل مرتبط به مهاجرت افغان‌ها در این کشور بجث و تبادل نظر کرد.

دو طرف ضمن گفتگو پیرامون اوضاع مهاجران، ارایه خدمات بشری، نظارت از پروسه برگشت و تقویت نقش نظارتی این سازمان و نیز دادخواهی آنان برای مهاجران به همکاری بیشتر دولت ها با نهادهای حامی مهاجران تاکید کردند.

در نخست رئیس سازمان بین المللی مهاجرت ترکیه، از سفر هیأت دولت افغانستان برای بررسی وضعیت مهاجرین قدردانی کرده در رابطه به فعالیت ها و برنامه های اداره برای مهاجران وضاحت داد.

آقای کاکر از روی دست داشتن تفاهمنامه همکاری میان افغانستان و ترکیه در خصوص تنظیم و مدیریت مهاجرت خبر داده و بیان کرد؛ بحث مدیریت مهاجران با اشتراک دولت ها و نهادهای بین المللی صورت میگیرد طوریکه نهادهای حامی در برابر دولت ها از حقوق مهاجران دفاع برای حقوق اساسی آنان دادخواهی می نماید. با توجه به این اصل خواست ما از سازمان بین المللی مهاجرت این است که در زمینه دسترسی مهاجران به حقوق اولیه شان توجه بیشتر داشته باشد.

وی مبنی بر خواست دیاسپورای افغان مقیم ترکیه از سازمان مذکور خواست که برای انتقال اجساد و جان باختگان مهاجران از ترکیه به افغانستان با خانواده های مهاجران همکاری داشته باشد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۴۲
Background image

سه تفاهم‌ نامه های همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیون دالر میان وزارت امور مهاجرین و د و موسسه به امضا رسید

به ارزش دو میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳۴۱ دالرامریکایی تفاهم ‌نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات هماهنگی کمک های انسانی و اضطراری جاپان به امضا رسید.

به اساس. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۰:۵۹
Background image

معین مسلکی به سلسله سفرهایش، به ولایت پکتیکا سفر نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و رئیس کمیته اسکان موقت همراه با اعضای کمیته مذکور به ولایت پکتیکا سفر نمود.
آقای راشد با مسوولین کمیته اسکان. . .
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۲۶
Background image

قرعه کشی صد ها تن مهاجرین متقاضی حج در وزارت امور مهاجرین صورت گرفت

قرعه کشی۶۰۰ تن مهاجرینی که در کشور های ایران، پاکستان و سایر ممالک غربی زندگی می نمایند و جهت ادای فریضه حج ثبت نام کرده بودند، با حضور نمایندگان بخش های ذیربط در وزارت امور مهاجرین و. . .

بازگشت به خبر